طرز تهیه کیک براونی | کیکی که کیک نیست!

براونی یکی از انواع فینگرفود با اصالت آمریکایی است که اولین بار در سال ۱۸۹۳ تهیه شد. بروانی یک شیرینی بسیار محبوب دنیا است که بعضی اشتباها آن را نوعی کیک می‌دانند.

آیا براونی کیک است؟ براونی کیک نیست!

براونی چیست؟

براونی یک خمیر کیک است که با مخلوط و پختن پودر کاکائو، تخم مرغ و شکر قهوه‌ای را به یکی از لطیف‌ترین کیک‌های خیس شکلاتی بدون پف تبدیل می‌کند. کیک براونی بخاطر بافت نرم، طعم و شیرینی متفاوتش کاربردهای زیادی در صنعت کافه برای سرو شدن با بستنی یا چای و قهوه دارد.

کیک براونی

نام براونی از کجا گرفته شده؟

نام آنها از داستان “براونی ها” نوشته جولیانا هوراتیا اوینگ، نوشته سال ۱۸۷۰ گرفته شده است. در داستان دو کودک، تامی و بتی، یاد می‌گیرند که بچه‌ها به جای اینکه آدم‌های تنبلی باشند، می‌توانند افراد براونی مفیدی باشند.

چند نوع براونی وجود دارد؟

سه نوع براونی متمایز وجود دارد – فدگی، جویدنی، و کیکی – و هر کدام طعمی متفاوت به ارمغان می‌آورند. این همان چیزی است که آن‌ها را متمایز می‌کند، و هر سه آن چیزی که می‌توانید از هر نوع براونی انتظار داشته باشید را برآورده می‌کند.

کیک برانی

براونی چند کالری و چقدر چربی دارد؟

  • کیلو کالری: ۴۰۵
  • چربی: ۲۶ گرم
  • کربوهیدرات: ۴۱ گرم
  • قند: ۳۴ گرم
  • فیبر: ۰.۴۴ گرم
  • نمک: ۰.۰۶ گرم

مواد لازم برای تهیه کیک براونی

  • ۱۷۵ گرم کره
  • ۲۲۵ گرم شکلات تلخ
  • ۲۰۰ گرم شکر
  • ۳ عدد تخم مرغ
  • ۶۵ گرم آرد ساده
  • ۵۰ گرم گردو خرد شده گردو
برانی

طرز تهیه براونی

مرحله اول آماده سازی فر

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد/فن ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. قالب کیک ۲۰-۲۵ سانتی متری را با کره چرب کنید و کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله دوم کره و مواد لازم را ترکیب کنید.

۶ گرم از شکلات را به همراه کره و شکر در یک تابه بریزید و با هم زن ترکیب کنید و بعد به آرامی ۱۷۵ گرم شکلات را در ادامه به آن اضافه کنید.

مرحله سوم زرده تخم مرغ را اضافه کنید.

زرده‌های تخم مرغ را داخل مخلوط شکلات زده، سپس آرد، مغزها و باقی مانده شکلات را اضافه کنید.

مرحله چهارم سفیده تخم مرغ را فراموش نکنید..!

سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن بزنید تا بافت نرمی به‌دست آید، سپس به آرامی اما به صورت کامل داخل مخلوط شکلاتی بریزید.

مرحله پنجم؛ آماده خوردن شوید.

در قالب آماده شده بریزید و در وسط فر حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزید تا روی آن پخته شود. بگذارید خنک شود، سپس با چاقو دور آن را بکشید و از قالب خارج کنید. با پودر قند پاشیده و گرم با کاسترد یا بستنی یا سرد با خامه سرو کنید.

کیک براونی

براونی چه تفاوتی با کیک دارد؟

تفاوت اساسی کیک شکلاتی، کیک خیس شکلاتی و براونی در میزان شکر، کره و آرد است. یکی دیگر از تضادها بین کیک و براونی این است که از مواد خمیر کننده مانند جوش شیرین یا بیکینگ پودر معمولاً در براونی استفاده نمی‌شود. همچنین، براونی ها حاوی شکلات بیشتری نسبت به کیک های شکلاتی هستند.

چگونه میکس براونی درست کنیم؟

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. ۳¾ فنجان (۱ دسته) از این مخلوط براونی را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید. تخم مرغ، کره و وانیل را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

داخل قالب چرب شده ۹×۱۳ بریزید. به مدت ۲۸ تا ۳۲ دقیقه یا تا زمانی که مرکز آن سفت شود بپزید. قبل از برش میله ها را بردارید و خنک کنید.

طرز تهیه کیک براونی

آیا براونی ها به بکینگ پودر نیاز دارند؟

براونی‌های شیرین و فاج‌مانند، یک دسر کلاسیک برای فروش پخت و پز یا دسر آماده هستند. در حالی که کوکی‌ها و کیک‌ها معمولاً به‌عنوان خمیرکننده به بکینگ پودر متکی هستند، براونی‌ها به خمیر شدن کمتری نیاز دارند و می‌توان آن را با جوش شیرین به جای بیکینگ پودر درست کرد.

چه مدت براونی را بپزم؟

براونی ها را به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه بپزید. هنوز هم باید کمی از وسط تکان بخورند، زیرا وقتی از فر خارج شوند مدتی به پختن ادامه می دهند. وقتی که برانی بیش از حد پخته شده است، خشک و شکننده است، نه مرطوب و کدر، پس مراقب آن باشید. اجازه دهید تا براونی ها در قالب خود کاملا خنک شوند.

براونی با بستنی اسکوپی نارگیلی

آیا می توانم براونی را در قالب کیک بپزم؟

بله و شما می توانید یک کیک برانی کلاسیک بپزید، ممکن است شما دوست داشته باشید به جای ظرف شیشه ای یا سرامیکی از یک تابه پخت فلزی استفاده کنید. فلز به طور یکنواخت پخته می شود، از قهوه ای شدن بیش از حد جلوگیری می کند و لبه های صاف را ایجاد می کند پس اصلا نگران نباشید و به راحتی به پختن بروانی خود ادامه دهید.

آیا براونی ها سالم تر از کیک هستند؟ مقایسه بروانی با کیک

اگر فکر می کردید یک کیک شکلاتی بدون آرد کالری کمتری دارد، یک تکه از ۶ تکه حدود ۸۰۰ کالری دارد.) یک براونی معمولی ۶ تکه ای حدود ۶۰۰ کالری دارد. پس در نبرد کیک و بروانی، بروانی پیروز است.

کیک براونی با نارگیل

آیا می توانم از کره در مخلوط براونی استفاده کنم؟

این یک سوال عالی است. می توانید کاملاً کره را جایگزین روغن نباتی کنید. از همان مقداری که در دستورالعمل ها مشخص شده است استفاده کنید (مثلاً اگر ۱/۳ فنجان روغن نیاز دارد، از ۱/۳ قاشق غذاخوری کره استفاده کنید).

آیا می توان براونی را بدون تخم مرغ درست کرد؟

ماست ماده فوق العاده‌ای است که می تواند رطوبت تخم مرغ را برای پختن جبران کند. آنها همچنین می توانند بافت براونی های شما را با مقدار پروتئین و چربی موجود در آنها بهبود بخشند. ۶۰ گرم ماست یا دوغ برای جایگزینی یک تخم مرغ کافی است.

از کدام آرد در براونی استفاده کنیم؟

چه آردی برای براونی بهتر است؟ آرد ساده که به عنوان آرد همه منظوره نیز شناخته می شود ، برای براونی ها بهترین است. شما می توانید از آرد های دیگر هم استفاده کنید اما کیفیت مناسبی از کیک بروانی نخواهید داشت.

براونی با سس شکلات

چگونه براونی را نرم نگه دارید؟

اگر براونی ها را برای چند روز در هر نوع ظرفی نگهداری می کنید، یک تکه نان ورقه شده را در بالای شیشه قرار دهید . رطوبت نان به نرم نگه داشتن براونی ها کمک می کند و برای چند روز بیشتر تازه نگه می دارد.

آیا براونی ها را بعد از پخت در یخچال می گذارید؟

براونی های تازه پخته شده نیازی نیست بلافاصله بعد از پختن در یخچال بروند. معمولا تا یک هفته کیک بروانی نیاز به یخچال برای نگهداری ندارند البته باید داخل ظرف درب دار بگذارید اما می توان در همون لحظه که پخته شد داخل یخچال قرار داد و هیچ مشکلی برای کیک به وجود نمی آید.

براونی با بستنی

آیا باید تخم مرغ را قبل از افزودن به مخلوط براونی هم بزنید؟

هم زدن تخم مرغ ها قبل از اضافه کردن به خمیر بسیار مهم است. این مرحله اغلب نادیده گرفته می شود زیرا بسیاری از مردم فکر می کنند که این اتلاف وقت است. آنها فقط تخم مرغ ها را داخل خمیر می شکنند و به مخلوط کردن ادامه می دهند. ما می خواهیم شما را تشویق کنیم که در صورت نیاز به دستور غذا، از مرحله زدن تخم مرغ ها صرفنظر نکنید.

چه اندازه تابه برای براونی بهتر است؟

۸*۸ اینچ (۲۰*۲۰ سانتی متر)

اندازه. تابه‌ها برای تهیه براونی معمولاً مربعی (۲۰*۲۰ سانتی متر یا ۲۲*۲۲ سانتی متر) یا مستطیلی (۲۲*۳۳ سانتی متر) هستند، اگرچه می‌توان از قالب‌های گرد کیک نیز استفاده کرد و تابه‌هایی برای مینی براونی‌های جداگانه نیز موجود است.

برانی

پخت براونی در ظرف شیشه بهتر است یا فلز؟

ظرف فلزی براونی سفت تر و جویدنی تری را به ما ارائه می دهد، ظرف فلزی به سرعت گرم می‌شود و سرعت پخت بروانی را بیشتر می کنند، پس باید حتما نظارت دقیق تری به گاز یا فر خود داشته باشید که بروانی شما بیش از حد خشک نشود. از طرف دیگر، ظرف‌های شیشه‌ای توزیع گرمای بهتری را ارائه می‌دهند که منجر به پخت یک‌نواخت براونی می شود.

آیا می توانم براونی را در قالب مافین درست کنم؟

قالب ۱۲ فنجانی مافین را چرب و آردپاشی کنید یا با قالب های کاغذی مافین بپوشانید. کنار بگذارید. دقت کنید که قالب مافین را واقعا چرب کنید تا براونی‌ها نچسبند. شکلات و کره را در یک قابلمه سنگین روی حرارت ملایم ذوب کنید و مدام هم بزنید تا ذوب شده و خوب ترکیب شوند.

آیا براونی ها می توانند کاپ کیک باشند؟

اینها شگفت انگیز بودند. آنها مرطوب، خوشمزه بودند و همه آنها را دوست داشتند. قوام آن دقیقاً شبیه به براونی بود، اما این واقعیت که براونی ها مانند کاپ کیک پخته شده بودند ، سرو کردن آنها را برای جمعی آسان کرد! من از آستر کاپ کیک فویلی استفاده کردم تا با چسبیدن براونی ها به کاغذی مشکلی نداشته باشم.

آیا براونی برای کاهش وزن مفید است؟

اگر به دنبال کاهش چند پوندی هستید، براونی و سایر کیک ها معمولاً ممنوع هستند . با این حال، همه ما به چیزی شیرین نیاز داریم تا در طول روز به ما کمک کند و گاهی اوقات میوه های تازه و آجیل آن را قطع نمی کنند.

بافت براونی

چه کسی اولین بار براونی را درست کرد؟

به طور خاص به دستور برتا پالمر که در نمایشگاه جهانی نمایشگاه کلمبیا در سال ۱۸۹۳ سرو شد، براونی در اواخر قرن نوزدهم در آشپزخانه پالمر هاوس ساخته شد.

چه مدت براونی را بپزم؟

براونی‌ها را به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه بپزید . هنوز هم باید کمی از وسط تکان بخورند، زیرا وقتی از فر خارج شوند مدتی به پختن ادامه می دهند. وقتی که براونی بیش از حد پخته شده است، خشک و شکننده است، نه مرطوب و کدر، پس مراقب آن باشید. اجازه دهید تا براونی ها در قالب خود کاملا خنک شوند.

بهترین راه برای بریدن براونی چیست؟

بهترین راه برای بریدن براونی ها این است که اجازه دهید تا براونی ها کاملا خنک شوند و از یک چاقوی داغ، چاقوی پلاستیکی یا چاقوی معمولی پوشیده شده با اسپری پخت و پز برای برش استفاده کنید. اگر می خواهید *بیشتر* دقیق باشید، از خط کش استفاده کنید.

ماندگاری براونی چقدر است؟

براونی ها ۳ تا ۴ روز در ظرف دربسته در دمای اتاق و تا یک هفته در یخچال ماندگاری دارند. این کیک‌های خیس شکلاتی تا ۳ ماه در فریزر ماندگاری دارند، اما اگر برای مدت طولانی یخ زده بمانند، طعم و کیفیت آنها شروع به افت می کند.

براونی شکلاتی

اگر زیاد کره داخل براونی بریزم چه اتفاقی می افتد؟

اندازه گیری نادرست کره و اضافه کردن بیش از حد آن تأثیر زیادی بر طعم کلی براونی ها ندارد. اما بهتر است که بر اساس مقدار اندازه ای که به شما داده می شود کره و یا هر ماده دیگری را اضافه کنید تا طعم خوبی از بروانی داشته باشید.

چرا براونی های من براق نیستند؟

برخی از قناد ها می گویند کلید درست کردن براونی با پوسته براق حل کردن شکر در کره ذوب شده قبل از افزودن است. برخی دیگر چند دقیقه در حین هم زدن را بهترین زمان می دانند تا مطمئن شوند شکر و تخم مرغ کاملا با هم ترکیب شده اند.

 

(بازدید ۳۸۹ بار, بازدیدهای امروز ۱ )

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید به

دیدگاه خود را وارد نماید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *