معرفی انواع چای و خواص آن

در جهان بیش از صد نوع چای وجود دارد. چای‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را از طریق رو‌ش‌های مختلف برداشت و فرآوری دریافت می‌کنند. بعضی از چای‌ها بخار پز می‌شوند، بعضی دیگر در تابه تفت داده می‌شوند. بعضی مجاز به اکسید شدن هستند و برخی نه. بعضی از برگ‌های چای با دست به شکل توپ‌های فشرده در می‌آیند، در حالی که برگ‌های چای دیگر با این کار خرد می‌شوند یا به شکل طبیعی در هوا خشک می‌شوند. بعضی از چای‌ها در هفته‌های اول فصل بهار و بعضی دیگر در تابستان و پاییز برداشت می‌شوند. تعدادی از چای‌ها ترکیب انواع گیاهان مختلف هستند و تعدادی هم از میوه‌های خشک تهیه می‌شوند. عوامل مختلفی بر ظاهر و طعم چای تأثیر می‌گذارد و روش‌های خاص و متنوعی برای فرآوری انواع چای در طول صدها سال توسعه یافته است. 

پیشنهاد می‌کنیم اگر این مقاله را دوست داشتید، مقاله جامع معرفی انواع قهوه و شیوه‌های دم کردن قهوه را مطالعه کنید.


چای سیاه

بعد از قهوه دومین نوشیدنی گرم محبوب دنیا چای سیاه است که در سراسر دنیا به شکل های مختلف در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. چای سیاه از کافئین بالایی برخوردار است و تقریبا نصف یک فنجان قهوه کافئین دارد. چای سیاه اولین بار در جنوب چین پدیدار شد و بیش از صدها سال است که کشت و مصرف می شود. چای سیاه در مناطق معتدلی که ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ میلی متر بارندگی دارند رشد می کند، ریشه های چای سیاه به عمق بیش از دو متر در خاک رشد می‌کند. در ادامه مقاله با خواص چای سیاه آشنا خواهید شد.

خواص چای سیاه

چای سیاه از فواید و خواص بی نظیری برای بدن، بهبود بخشیدن به سلامتی از جمله ترمیم سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌های مختلف دارد. با مصرف روزانه چای سیاه، از بروز بسیاری از حملات مغزی و قلبی جلوگیری کرده و چای سیاه موجب تسکین دهی استرس می‌شود. این چایی به عنوان یک تسکین دهنده استرس به کار می رود که حتی مردم بر این باورند که استنشاق بخار چای سیاه برای آرام کردم اعصاب و کاهش اضطراب و مشکلاتی که همراه با استرس می‌باشد، عالی است. این امر تنها یک باور نیست بلکه توسط علم هم ثابت شده است. به دلیل وجود کافئین در چای سیاه، این نوشیدنی انرژی‌زا محسوب می‌شود و هنگام خستگی با نوشیدن چای سرحال می‌شوید. نوشیدن چای در زمانی که سردرد دارید بهترین گزینه برای کمتر شدن درد شما است.

چای سیاه

یکی از خواص دیگر چای سیاه کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها است، چای از ترکیبات پلی فنول برخوردار است و این ترکیب موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن می شود، و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که برای بدن عالی هستند، از طرفی از رشد سلول های جدید سرطان جلوگیری می‌کند.

نوشیدن دو استکان چای در روز موجب تقویت ضربان قلب شده و این امر سبب کاهش کلسترول های بد بدن که موجب سکته قلبی یا مغزی  می‌شود.

چای سیاه یک نوع عملکرد میکروب زدایی دارد و هنگامی که تب دارید یا دچار سرماخوردگی بودید می توانید با نوشیدن این چای به بدن خود کمک کنید، زیرا چای سیاه حاوی تانن است که به جلوگیری از بیماری های ویروسی کمک می‌کند. از جانبی چای به بازسازی سیستم ایمنی و گرم کردن بدن هم کمک می کند.

چای سیاه از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند، زیرا چای سیاه به جز پلی فنول‌ها و تانن دارای فلورید است، این ترکیبات میکروب زدا، باکتری های دهان شما را می‌کشند و از عفونت در لثه و دهان جلوگیری می‌کند. نکته مهم در در این بخش از چای سیاه داشتن کاتچین است، کاتچین مانع تجمع پلاک‌ها بر سطح دندان می شود اما فراموش نکنید که گزینه ی مفید برای جایگزین کردن مسواک و خمیر دندان نیست.

چای سیاه یک نوع ضد اسپاسم طبیعی است، و موجب انقباض و جلوگیری از حرکت های ماهیچه های گوارشی می‌کند و اگر شما دچار تهوع و یا برگشت اسید معده بودید به شما کمک می‌کند. چای سیاه به درمان اسهال خفیف هم کمک می‌کند.

نکته مهم در مورد چای سیاه داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که خواص بسیاری بر پوست و مو دارد.

چای سیاه یکی از عالی‌ترین نوشیدنی‌ها است که شما می توانید با نوشیدن حداقل دو بار در روز از خواص عالی آن بهره مند شوید.

میزان مصرف چای سیاه در روز

با توجه به خواص بی نظیر چای سیاه باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از آن عوارضی دارد و حتما باید به میزان معینی مصرف شود. و در ماه حداقل یک هفته را از نوشیدن چای سیاه خود داری کنید تا بدن شما دچار عارضه نشود. بهترین میزان استفاده از چای سیاه حداقل در روز سه فنجان است. افرادی که دچار بیماری هایی مانند کم خونی، سودا، روماتیسم و آرتروز دارند حداقل میزان استفاده چای در روز را به یک فنجان در روز برسانند.


چای سفید

چای سفید گونه ای چای می باشد که از گلبرگ‌ها و جوانه های گیاه چای بدست می آید و برای جلوگیری از اکسایش این گلبرگ های تازه در نور آفتاب خشک می کنند و مراحل بعدی چای را طی می کنند به همین دلیل نام این چایی را چای سفید گذاشته اند.

چای سفید نسبت به چای سیاه و چای سبز سبک‌تر است و فوایدی که در داخل چای سبز و چای سیاه یافت می شود دقیقا مشابه آن در چای سفید موجود است.

چای سفید

چای سبز

تاریخچه‌ی چای سبز مربوط به اوایل سلسله تانگ در چین، یعنی حدود ۹۰۰ سال پیش برمی‌گردد، که از آن زمان تا به امروز از خواص چای سبز برای انواع بیماری‌ها و انواع دارو‌ها، استفاده شده است. در اواخر قرن نوزدهم چای سبز وارد فرهنگ های اروپایی و دیگر کشور های غربی شد، و امروزه چای سبز را در انواع بازار‌ها و فروشگاه‌ها به شکل برگ یا بسته بندی شده به فروش می رسانند و محبوبیت زیادی بین چای‌ها در جهان دارد. چای سبز تنها از گیاه کاملیا سیننسیس بدست می‌آید و به عنوان چای اکسید نشده شناخته می شود. طرز تهیه چای سبز نسبت به چای سیاه متفاوت است. برگ های این گیاه را می چینند و هنگامی که برگ‌ها مقداری پژمرده شد بلافاصله آن‌ها را می پزند این کار از اکسید شدن برگ های چای جلوگیری می کند و کیفیت چای را افزایش می دهد. در نتیجه این روش، غلظت بسیار بالاتری از کلروفیل، پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌ها نسبت به سایر چای‌ها در چای سبز ایجاد می کند و خواص آن پایدار‌تر است. در ادامه با خواص بی نظیر چای سبز با ما همراه باشید.

خواص چای سبز

چای سبز همانند چای سیاه دارای کافئین است هر چند که کافئین چای سبز نسبت به چای سیاه بیشتر است، به طور کلی یک فنجان چای سبز در هر وعده حدود ۱۵ تا ۴۸ میلی گرم کافئین تولید می‌کند. این اندازه گیری بسته به مدت زمان خیساندن چای متفاوت است. هرچه زمان خیس خوردن چای بیشتر باشد، کافئین بالاتری تولید می‌کند. البته به نحوه ی دم کردن هم همین گونه عمل می‌کند هر چقدر زمان بیشتری دم بکشد خواص و عصاره ی بیشتری از خود به آب پس می‌دهد و کافئین بالاتری دارد. 

چای سبز

چای سبز دارای ترکیبات بیواکتیو است. این چای سرشار از ترکیبات طبیعی مانند پلی فنول‌ها است پلی فنول از تجمع سلول های سرطان زا جلوگیری می‌کند. خواص دیگر پلی فنول از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن است. چای سبز همانند چای سیاه خواص جلوگیری از سرطان را دارد. چای سبز بین تمام چای‌ها دارای بیشترین فلاونوئید است که فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های گیاهی هستند.

چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و زمانی که چای را مصرف کنید سرعت جریان خون شما افزایش پیدا می‌کند و قلب شما با سرعت بیشتری در حال پمپاژ خون شما است. در نتیجه چای سبز یک نوشیدنی چربی سوز است که با عملکرد بهتر سیستم بدن به کاهش توده های چربی در بدن کمک می‌کند. کالری چای سبز صفر است و بهترین نوشیدنی برای رژیم غذایی است. چای سبز باعث تحریک ترموژنزیس بدن می‌شود. ترموژنزیس به گرمای طبیعی بدن گفته می‌شود و با مصرف این چای  گرمای مفید در بدن ایجاد می‌شود.

چای سبز میزان هورمون لیپتین یعنی هورمون سیری را در بدن گسترش می‌دهد و سیری کاذب ایجاد می‌کند.

چای سبز دارای خواص پروتئینی زیادی است که شامل اسیدهای آمینه و همچنین حاوی عناصر کمیاب مانند منیزیم، کروم، منگنز، کلسیم، مس، روی، آهن، سلنیوم، سدیم کبالت یا نیکل و کربوهیدرات هایی مانند گلوکز، سلولز و ساکارز است ویتامین E و مقادیر کمی ویتامین K. ویتامین A فقط در چای سبز وجود دارد. چای سبز نه تنها می‌تواند عملکرد مغز را در کوتاه مدت بهبود بخشد، بلکه ممکن است با افزایش سن از مغز شما نیز محافظت کند. ترکیبات فعال موجود در چای سبز می‌تواند اثرات محافظتی مختلفی بر روی مغز داشته باشد. خطر ابتلا به زوال عقل، یک اختلال عصبی رایج در افراد مسن را کاهش دهد. 

کاتچین موجود در چای سبز برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که کاتچین موجود در چای می‌تواند رشد باکتری‌ها را در دهان متوقف کند و از عفونت لثه و دهان جلوگیری کند.

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که چای سبز باعث کاهش خفیف سطح قند خون می شود. همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. طبق تحقیقات افرادی که چای سبز می‌نوشند، نسبت به افرادی که چای سبز نمی‌نوشند عمر طولانی تری دارند.

چای سبز بهترین ماسک برای پوست های آکنه دار است، که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا موجب از بین بردن آکنه‌ها و کم کردن التهابات پوستی می‌شود. چای سبز سلول های مرده صورت را از بین می‌برد و پوستی صاف و با طراوت به شما می‌بخشد.

میزان مصرف چای سبز در روز

به طور کلی حداقل در طول روز ۳ الی ۲ فنجان مصرف شود. استفاده بیش از حد چای سبز باعث افت فشار خون شده و زنان باردار حتما باید با پزشک خود مشورت بگیرند تا آسیبی به کودکشان نرسد.


چای ترش

چای ترش از گیاهی به نام جامائیکا تهیه می‌شود. این گیاه بوته‌هایی به ارتفاع ۲ الی ۳ متر دارد و یک بوته ی یکساله است که بیش از ۱۸۸ گونه از این گیاه در سراسر دنیا در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر کشف شده است. اما مرکز اصلی رشد این گیاه به آفریقا باز می‌گردد. چای ترش از گلبرگ های این گیاه تهیه می‌شود، گلبرگ‌ها ابتدا رنگ سبز دارند و پس از رسیدن قرمز رنگ می‌شوند. چای ترش از گذشته تا به امروز برای درمان بسیاری از بیماری در نقاط مختلف دنیا کاربرد های متنوعی داشته است. به جز چای ترش از گلبرگ‌ها برای تهیه انواع آرد‌ها در پخت کیک و شیرینی، سس،پودر های رنگی خوراکی و سوپ استفاده می‌کنند، گلبرگ های گیاه جامائیکا دارای میزان زیادی اسید سیتریک و پکتین است که از انواع برای مواد اولیه ژله و مربا استفاده می‌کنند. در ادامه با خواص بی نظیر چای ترش آشنا خواهید شد.

خواص چای ترش

چای ترش همان طور که از اسمش پیدا است طعم ترشی دارد و یکی از خواص مهم چای ترش پایین آوردن فشار خون، برای افرادی که فشار خون بالایی دارند است. چای ترش موجب افزایش ایمنی بدن، کاهش فشار و ازبین بردن کلسترول مضر خون می‌شود و از طرفی کمک بسیاری به بهبود عملکرد سیستم گوارش در بدن می‌کند، زیرا چای ترش دارای ۱۵ الی ۳۰ درصد از اسید های آلی است و کمک بسیاری به شفاف سازی پوست و از بین بردن التهابات بدن می‌کند.

یکی دیگر از فواید چای ترش، حفظ سلامت کبد و پاکسازی کردن کبد است، آنتی اکسید های موجود در چای ترش باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن می‌شود و این امر سبب محافظت از ایمنی بدن می‌شود. در دوران قاعدگی چای ترش انقباضات رحم را کم‌تر می‌کند و می‌تواند یک نوشیدنی مناسب در دوران قاعدگی باشد، اما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه چای ترش مخصوصا در دوران قاعدگی افت فشار بالایی دارد.

چای ترش کمک بسیاری به عملکرد روده، معده و مثانه می‌کند زیرا چای ترش دارای دیورتیک است که این ماده ادرار آور است و تحرکات معده را افزایش می‌دهد. چای ترش یک نوشیدنی مناسب در تابستان است زیرا از گرما زدگی جلوگیری می‌کند و سبب خنک شدن بدن می‌شود.

چای ترش از ایجاد چربی در بدن جلوگیری می‌کند و میزان جذب گلوکز و نشاسته را که موجب چربی سازی می‌شود کاهش می‌دهد. همچنین چای ترش تولید آمیلاز در بدن را متوقف می‌کند، آمیلاز باعث جذب سریع کربوهیدرات به بدن می‌شود. بنابراین چای ترش جزو نوشیدنی های لاغری محسوب می‌شود.

 چای ترش یک معجون جوانی است که رطوبت پوست را بالا می‌برد و باعث کلوژن سازی پوست می‌شود.

چای ترش یک نوشیدنی آرام بخش است که با نوشیدن یک فنجان آن در روز برای خود حس راحتی و آرامبخشی ایجاد می‌کنید.

 میزان مصرف چای ترش در روز

چای ترش روزانه حداقل باید کمتر از ۱۰۰ گرم مصرف شود و بیش از آن مصرف کردن در روز عوارض زیادی دارد.

خانم‌ها در دوره بارداری از خوردن چای ترش جلوگیری کنید

اگر شما در حال مصرف دارو در طول روز هستید از خوردن چای ترش جلوگیری کنید زیرا سبب تداخل دارویی می‌شود.

باید توجه داشته باشید مصرف بیش از حد چای ترش در روز توهم ایجاد می‌کند و زمان رانندگی و کار کردن باید خیلی دقت کنید، زیرا با نوشیدن چای ترش به شما حس سبکی و حتی حس مستی می‌دهد.


چای ماچا

چای ماچا یکی از با قدمت‌ترین چای های کشور چین است. چای ماچا نوعی پودر چای است که از گیاه تنچا تهیه می‌شود. رنگ پودر چای ماچا سبز زمردی است. این چای در کشور ژاپن با آسیاب های گرانیتی ویژه پودر می‌شود تا خاصیت کلروفیل درون آن از بین نرود. از پودر ماچا در بستنی ها، نوشیدنی‌ها و حتی تهیه کیک و غذا استفاده می‌کنند و یکی دیگر از کاربردهای پودر ماچا، فواید عالی آن در محصولات پوستی است که استفاده فراوانی دارد.

چای ماچا معمولا به شکل های مختلفی ماند لته ماچا، ماچا همراه با شیر، چای ماچا همراه با عسل تهیه می‌کنند، که طرز تهیه آن به سلیقه و ذائقه ی هر فردی بستگی دارد.

خواص چای ماچا

چای ماچا همانند چای سیاه رادیکال های آزاد خون انسان را از بین می‌برد (رادیکال های آزاد باعث سلول های سرطانی هستند.) چای ماچا به نسبت به چای سیاه رادیکال های آزاد بیشتری را از بین می‌برد و می‌توان گفت که چای ماچا بسیار برای بدن مفید‌تر از چای سیاه است. خواص دیگر چای ماچا را می‌توان برای لاغری استفاده کرد و کسانی که مشکل اضافه وزن دارند و می‌خواهند وزن خود را به خوبی کم کنند می‌توانند از چای ماچا استفاده کنند.

چای ماچا

اگر شما جزء دسته افرادی هستید که مشکل کبد چرب دارید و یا مشکلات التهابی و حتی مشکل پیری زود رس دارید چای ماچا می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی برای کلاژن سازی پوست، پاکسازی کبد و همچنین خاصیت ضد التهابی ایجاد کند.

یکی دیگر از خواص چای ماچا تقویت سیستم ایمنی بدن است که امروزه با وجود بیماری های بسیار زیادی که به تازگی کشف شده است می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

میزان مصرف چای ماچا در روز

شما می‌توانید در روز ۱ الی ۲ فنجان بعد از میل کردن غذا چای ماچا میل کنید و در نظر داشته باشید که قبل از غذا و یا با معده خالی این نوشیدنی پر خاصیت را میل نکنید زیرا باعث ایجاد معده درد و حالت تهوع می‌شود.

مضرات چای ماچا

اگر شما باردار هستید و می‌خواهید چای ماچا میل کنید حتما باید با پزشک خود مشورت بگیرید. بارداری زمان بسیار حساسی برای مادران می‌باشد و باید نسبت به میل کردن هر چیزی دقت کنند و ممکن است که چای ماچا تداخل دارویی با دارو های بارداری داشته باشد به همین منظور حتما با پزشک خود مشورت بگیرند.


چای ماسالا

تاریخچه چای ماسالا به ۹۰۰۰ سال پیش در کشور هندوستان مربوط می‌شود، این چای یک نوع نوشیدنی سلطنتی بوده است و از آن برای پادشاهان به صورت گرم یا سرد تهیه می شده. چای ماسالا ترکیبی از ادویه های معطر همراه با چای سیاه، شیر و شکر است، مقدار شیر، آب و نوع چای مورد استفاده در این نوشیدنی یک انتخاب شخصی است و این چیزی است که قدرت و طعم چای ماسالا را شما تعیین می‌کنید. چای ماسالا سنتی با برگ های چای درست می شود، اما امروزه بیشتر مردم از چای سیاه فراوری شده استفاده می‌کنند. اصلی‌ترین و رایج‌ترین ادویه‌های مورد استفاده در چای ماسالا شامل هل سبز، میخک و دارچین هستند و سایر ادویه های اختیاری که اکثر مردم جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند، فلفل سیاه، زنجبیل، دانه‌های رازیانه، جوز هندی و بادیان است. هر ادویه فواید سلامتی خاص خود را دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی خواص بی نظیر چای ماسالا در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

خواص چای ماسالا

با توجه به ترکیبات چای ماسالا، این نوشیدنی از فواید بسیار زیادی برخوردار است. چای ماسالا به دلیل داشتن دارچین فشار خون را پایین می آورد و کلسترول بد را در رگ‌‌ها تا ۳۰ درصد کاهش می دهد. یکی از خواص چای  ماسالا خواص آنتی اکسیدانی بالای آن است. از آنجایی که در این چای از چندین ادویه استفاده شده است، به بدن کمک می کند تا با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، سرفه، سرطان، کلسترول مبارزه کند و فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند. از آنجایی که چای ماسالا حاوی دارچین و زنجبیل است، بهترین تقویت کننده طبیعی برای ایمنی و  سیستم دفاعی بدن، در تمام دوران سنی محسوب می شود. این چای به بدن کمک می کند تا از برخی بیماری‌ها پیشگیری کند و فواید دارویی زیادی دارد. از گذشته تا به امروز، دارچین و زنجبیل را برای جلوگیری از حملات قلبی شدید، لخته شدن خون و غیره استفاده می‌کنند. افرادی که دچار سوء هاضمه هستند و یا ناراحتی معده دارند، با مصرف چای ماسالا می‌توانند به بهبود مشکل خود کمک کنند زیرا دارچین و زنجبیل موجود در ماسالا بهترین تقویت کننده برای معده و رفع سوء هاضمه است، از جانبی به سلامت کلیه کمک بسازی می کند. چای ماسالا یک نوشیدنی شاداب کننده است و هنگامی که استرس دارید می تواند به کاهش استرس شما کمک کند.

چای ماسالا

چای ماسالا به معجون لاغری معروف است، زیرا چای ماسالا یک چربی سوز قوی است. ترکیبات این چای به کاهش گرسنگی و ایجاد حس سیری کاذب کمک می کند و از پر خوری جلوگیری می کند. چای ماسالا از کالری بسیار کمی برخوردار است در صورتی که از شیر و شکر استفاده نکنید. میزان کالری یک فنجان چای ماسالا معادل با ۱۰۰ کالری است ومیزان چربی آن بدون شیر صفر درصد است. مصرف روزانه چای ماسالا، باعث کاهش وزن و لاغری می شود. چای ماسالا به تقویت حس چشایی شما کمک می‌کند، شما می‌توانید برای تازه کردن جوانه های چشایی خود، نوشیدن چای ماسالا را شروع کنید.

خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی چای ماسالا از سرماخوردگی جلوگیری می کند و موجب بهبود سرماخوردگی می‌شود. میخک و زنجبیل تقویت کننده سیستم ایمنی هستند و از طرفی به درمان انواع سرفه‌ها کمک می کنند. چای ماسالا طبع بسیار گرمی دارد و در زمستان بهترین گزینه برای نوشیدن یک چای گرم و پر خاصیت است، زیرا ترکیبات آن سبب گرم شدن بدن می‌شود. 

چای ماسالا سطح قند خون را کاهش می‌دهد و سبب کنترل قند خون می شود. به دلیل داشتن دارچین و زنجبیل چای ماسالا تاثیر عالی بر دیابت نوع یک و نوع دو دارد و مقاومت به انسولین را ۱۰ تا ۳۰ درصد کم می کند.

جای ماسالا برای افرادی که التهاب معده و حالت تهوع دارند عالی است و میزان حالت تهوع را کم می کند.

این چای تاثیر بسازی بر التهابات مفاصل و درد استخوان دارد. تاثیرات ادویه چای ماسالا بر بدن بسیار مثبت است و خواص این ادویه‌ها کنار هم سبب کاهش درد و به عنوان یک مسکن طبیعی شناخته می شود.

چای ماسالا فشار خون را کنترل می کند، افرادی که دچار نوسان فشار خون هستند، با مصرف این چای گردش خونشان تنظیم می شود و سبب جلوگیری از بالا یا پایین شدن فشار خون می شود.

یکی دیگر از فواید چای ماسالا، خاصیت نفخ زدایی آن است، با مصرف یک فنجان چای ماسالا در روز از نفخ خوراک روزانه در معده جلوگیری می‌کند.

در دوران قاعدگی اکثر خانم‌ها با درد شکم و گرفتگی عضلات رنج می برند، چای ماسالا با توجه به ترکیباتی که دارد بهترین گزینه برای کاهش درد قاعدگی برای خانم‌ها است که باعث می شود التهاب و درد قاعدگی کمتر و یا از بین برود و همانند یک مسکن عمل می‌کند.

میزان مصرف چای ماسالا در روز

چای ماسالا طبع فووق العاده گرمی دارد و افرادی که دچار بیماری های کبدی هستند در هفته سه بار چای ماسالا را مصرف کنند. اگر با مصرف روزانه چای ماسالا بدنتان پر از دانه های ریز و قرمز شد، در هفته دو بار مصرف کنید.  همانطور که میدانید مصرف بیش از حد از این نوشیدنی عوارض زیادی دارد پس در روز حداقل مصرف یک فنجان الی ۲ فنجان مصرف کنید.

جمع بندی

در مقاله معرفی انواع چای و خواص آن‌ها در سایت آرسس شف به بررسی مواردی چون: چای سیاه، چای سفید، چای سبز، چای ماسالا، چای ترش، چای ماچا و همچنین خواص و مضرات آن‌ها و در آخر میزان مصرف آن در روز پرداختیم. از شما درخواست می‌کنیم نظر خود را درباره این مقاله با ما در همین صفحه به اشتراک بگذارید.

(بازدید ۲۴ بار, بازدیدهای امروز ۱ )

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید به

دیدگاه خود را وارد نماید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *