پاسخ ۵ سوال درباره خامه کیک

 

طرز تهیه خامه کیک با شیر؛ چطور خامه را مرحله به مرحله درست کنیم؟

شیر را گرم کنید و برای مدتی مثلاً ۳-۵ دقیقه بجوشانید (بستگی به نوع شیری دارد که دریافت کردید)، بعد از اینکه شیر به جوش آمد، بگذارید ۳۰ دقیقه یا چند ساعت در یخچال بماند تا ملات غلیظی در بالا شیر جمع شود.

طرز تهیه خامه کیک

چگونه می‌توانم خامه درست کنم؟

تنها چیزی که نیاز دارید شیر، کره و کمی روغن است. برای تهیه ۱ فنجان خامه غلیظ، ۲/۳ فنجان شیر را با ۱/۳ فنجان کره ذوب شده مخلوط کنید، به همین سادگی شما یک خامه درست کردید.

خامه

ترکیبات خامه چیست؟

خامه یک محصول لبنی است که از آب، پروتئین، لیپیدها، کربوهیدرات‌ها (قندها از جمله لاکتوز)، ویتامین‌ها، مواد معدنی و… تشکیل شده است. انواع مختلف خامه با محتویات چربی، روش فرآوری، نوع عملیات حرارتی، هم زده شده و… متمایز می‌شوند. چربی خامه از ۱۸ تا ۵۵ درصد متغیر است.

خامه کیک شل نمی شود

خامه تازه چگونه درست می‌شود؟

خامه تازه از فرآوری و استریل کردن شیر در دمای بالا تهیه می‌شود و سپس بسته بندی می‌شود. از آنجایی که فقط ۱۸ تا ۲۵ درصد چربی شیر دارد، نمی‌توانید از آن به عنوان خامه فرم گرفته (که حاوی تقریباً ۳۵ درصد چربی شیر است) استفاده کنید.

خامه کیک صورتی

چگونه با شیر و آرد خامه درست می کنید؟

شیر داغ را به تدریج در مخلوط آرد و کره هم بزنید. روی حرارت متوسط ​​بپزید و مدام هم بزنید تا شیر شروع به جوشیدن و غلیظ شدن کند. به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بسیار کم با هم زدن مرتب بجوشانید تا خامه تشکیل شود.

خامه کیک شکلاتی

چرا خامه‌ام شل نمی شود؟

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد برای خامه مرتکب می‌شوند این است که خامه به اندازه کافی سرد نیست. برای به دست آوردن بافت مناسب، خامه باید سرد شود. دمای دقیقی وجود ندارد که باید در آن باشد، اما باید سرد باشد.

خامه شیرینی پزی

آیا می‌توان نشاسته ذرت را به خامه فرم گرفته اضافه کرد؟

ساده‌ترین راه برای تثبیت خامه فرم گرفته اضافه کردن یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به ازای هر فنجان خامه است. قبل از اضافه کردن نشاسته ذرت، خامه را با همزن بزنید تا کاملا نرم شود.

چگونه با آرد ذرت خامه درست کنیم؟

  • در یک همزن (می توانید با همزن دستی هم این کار را انجام دهید) خامه فرم گرفته را به کاسه اضافه کنید. …
  • سرعت باید متوسط-پایین باشد و بعد بافت نرمی تشکیل می دهد.
  • نشاسته ذرت و وانیل را کم کم اضافه کنید.
  • به هم زدن ادامه دهید تا بافت‌های سفت تشکیل شود. …
  • حواستان باشد زیاد هم نزنید وگرنه برای خودتان کره درست می کنید!

طرز تهیه خامه کیک فرم گرفته خانگی (با استفاده از سفیده تخم مرغ)

قبل از تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ، باید تخم مرغ را پاستوریزه کنید.

سفیده تخم مرغ را پاستوریزه کنید

تخم مرغ پخته شده بی ضرر است. اما اگر از تخم مرغ خام یا سفیده تخم مرغ برای دستور پخت یا فراستینگ کیک استفاده می کنید، پاستوریزه کردن آنها ضروری است. با انجام این کار، خطر عفونت توسط باکتری سالمونلا – عامل مسمومیت غذایی – را از بین می‌برید.

نحوه پاستوریزه کردن سفیده تخم مرغ

تابه ای بردارید و آب اضافه کنید. تخم مرغ ها را با دقت در یک لایه قرار دهید، سطح آب باید یک اینچ بالاتر (تقریبا ۳ سانتی متر) از تخم مرغ ها در تابه باشد. شعله را کم نگه دارید. نکته کلیدی در اینجا نظارت بر دمای آب است. نباید از ۶۱ درجه سانتیگراد (۱۴۲ درجه فارنهایت) بالاتر برود.

اگر دما افزایش یابد، حتی بدون اینکه متوجه شوید، تخم مرغ‌ها را می پزید. برای اندازه گیری دما از دماسنج استفاده کنید. حرارت دادن تخم مرغ‌ها را به مدت ۳ دقیقه در دمای ثابت ۶۰ تا ۶۱ درجه سانتیگراد (۱۴۲ درجه فارنهایت) ادامه دهید.

اگر دماسنج وجود ندارد، مراقب باشید تا حباب‌های هوا در کف تابه ایجاد شود. وقتی این حباب‌ها را می بینید به این معنی است که آب به دمای ایده آل رسیده است. در این صورت ظرف را از منبع حرارت بردارید. حالا می توانید اجازه دهید تخم مرغ‌ها سه تا پنج دقیقه در آب داغ بمانند. در مرحله بعد، تخم مرغ‌ها را با آب سرد بشویید و از آنها در فراستینگ کیک خود استفاده کنید.

مرنگ چیست؟ خامه کیک فرم گرفته با سفیده تخم مرغ

خامه فرم گرفته با استفاده از سفیده تخم مرغ، اگرچه با هم زدن سفیده تخم مرغ درست می‌شود، به آن مرنگ می‌گویند. اما برای درک آسان، اجازه دهید آن را خامه سفیده تخم مرغ بنامیم.

مرنگ نوعی دسر یا آب نبات است که با غذاهای ایتالیایی، سوئیسی و فرانسوی مرتبط است. به طور سنتی از سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می‌شود.

گاهی اوقات یک ماده اسیدی مانند لیمو، سرکه یا کرم تارتار نیز به مرنگ اضافه می‌شود. همچنین می‌توانیم مواد چسبنده مانند نمک، آرد یا ژلاتین را به تخم مرغ اضافه کنیم. این دستور قدیمی مرنگ است.

در اینجا ما یک مرنگ معتبر درست نمی‌کنیم. با این حال، از مواد دستور پخت مرنگ استفاده می‌کنیم و خامه فرم گرفته را از آن بیرون می‌ریزیم. برای تهیه خامه از سفیده تخم مرغ استفاده می‌کنیم. در کنار آن، از چند ماده دیگر مانند تثبیت کننده‌ها و بایندرها استفاده خواهیم کرد.

مواد لازم خامه کیک با سفیده تخم مرغ

  • ۲ سفیده تخم مرغ پاستوریزه
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • اسانس وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • آب لیمو ۱ قاشق چایی خوری
  • رنگ غذا ۲ قطره

مراحل درست کردن خامه کیک با سفیده تخم مرغ

یک کاسه تمیز بردارید. ۲ عدد سفیده تخم مرغ را اضافه کنید. (مطمئن شوید که کاسه بدون رطوبت باشد.)

شروع به زدن سفیده تخم مرغ کنید. ۲ دقیقه یا تا زمانی که کف ظاهر شود هم بزنید. با سرعت کم شروع کنید و به تدریج به سرعت بالا برسانید.

پودر قند را به صورت دسته‌ای اضافه کرده و هم می زنیم تا شکر خوب مخلوط شود. زیاد هم نزنید وگرنه مخلوط آبکی می شود.

اسانس وانیل و آب لیمو را اضافه کنید. مخلوط را فقط برای ۱۰-۱۵ ثانیه هم بزنید. خامه فرم گرفته آماده است.

مخلوط را در ۲ کاسه جداگانه تقسیم کنید. رنگ خوراکی دلخواه خود را اضافه کنید.

از آن برای تزئین کیک یا دسر مورد علاقه خود استفاده کنید.

(بازدید ۲۶۳ بار, بازدیدهای امروز ۲ )

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید به

دیدگاه خود را وارد نماید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *